Du ”kränker Islam” känns det igen?


”Sherry Jones amerikanska ­förlag drog av rädsla tillbaka utgivningen av hennes roman Medinas juvel. Hennes brittiska förläggare utsattes för en brevbomb. På torsdag kväll är hon på Kulturhuset i Stockholm för att diskutera feminism och hoten mot det fria ordet.

En livvakt i svart kostym väntar i entrén till hotellet. Det är bara under turnéer jag har bevakning, berättar Sherry Jones när hon dyker upp, businessklädd i blåturkos blus, matchande örhängen och bruna byxor.

jag har haft några jobbiga nätter efter att ha läst hotfulla kommentarer på nätet. Men jag har aldrig blivit personligen hotad och har bestämt mig för att inte leva i rädsla.

Det började ryktas att reaktionerna kunde leda till terrorattentat och strider som kring Salman Rushdies Satansverserna och de danska Muhammedkarikatyrerna.

Jag förväntade mig att vissa inte skulle gilla mitt porträtt av Muhammed, han är ju en man fylld av åtrå och brister i min roman och kritiseras av Aisha”

Jag är nog inte den ende som tröttnat på Islamisters dagliga hot och våldsdåd när deras förlegade religion/profet inte får diskuteras.

Rita en teckning och stora delar av världens muslimska länder flippar ut totalt och spränger ambassader bränner flaggor och hotar andra länder med blodigt våld m.m.m.

Muslimer kräver yttrandefrihet och demokrati så länge det gynnar deras egna målmedvetna framfart. Gäller det något som inte passar dom då är yttrandfriheten och demokrati ett elände.

Islam borde förbjudas i varje demokratiskt land. Den religionen kommer på sikt att förstöra det mesta som vi andra byggt upp under lång lång tid. Faran är inte atombomber eller andra krigsvapen.

Faran och cancersvulsten är Islam och dess anhängare.

Islamskildrare i hetluften

3 Responses to Du ”kränker Islam” känns det igen?

  1. Von Lilliehook skriver:

    Tror man på något som ingen normal människa någonsin skulle tro på, så är det ganska naturligt att man blir sur på folk som försöker krossssa ens illusioner.
    Kan jämföras med människor som är alkoholister, som har ett liknande betende. De kan bli väldigt aggressiva om man konfronterar dem om att de skulle vara alkoholist.
    Det vet om att deras fantasivärd är en illusion men försöker med all sin kraft att upprethålla den och ibland spiller den över på oss andra.
    Islam är nog den farligaste religion pgr av att den fortfarande lever så starkt i sin fantasivärld.
    De flesta andra religioner har bearbetat sin alkoholism och är idag nyktra alkoholister.
    Annars hade vi fortfarande bränt kättare och häxor på bål i Sverige.

    Sen att hon skyller deras kvinnosyn på kultur ger en dålig eftersmak i munnen.
    Så om jag skulle gå runt och kalla folk neger jävlar sand-negrer, apknullare, vägra ta dem i hand och öppet säga de borde sitta i bur etc, så skulle jag kunna skylla på att det är min kultur????????
    Och det skulle ses som helt normalt?????

    Vill bara klar gör att det ovan inte är min syn på folk med annan hudfärg, utan ett grovt övertramp till debatt.
    Finns ingen hudfärg som jag inte skulle vilja fortplanta mig med, så länge det är söta och av rätt kön.

  2. Allah skriver:

    Absolut. Islam borde tar ifrån alla möjligheter att få agera i en demokrati. Det är inget demokratist med islam. Inte ens om man anstränger sig så finns det något positivt. Såvida man inte är en blodtörstig psykopat.

  3. Fredrik skriver:

    Det är helt klart att islam söker konfrontation, många mullor har uttalat att hela världen ska bli islamistiskt. Deras väg är ta till våld.

    Sherry Jones försökte skapa en debatt om att islam inte nedvärdera kvinnor och sökte stöd för detta av profeten Mohamed. Nedvärderingen av kvinnor är enligt Jones resultat av kultur. Med det menar hon inte att det är ok, tvärtom, hennes intention var försöka få islamister ta till sig Mohameds åsikter i frågan om synen på kvinnor.

    Jag är också trött och frustrerad över terrordåd riktade mot vår kultur för att vi har åsiktsfrihet. Detta är ett nytt krig, mycket värre än kalla kriget.