Svensk medborgare via nätet


Nu är det möjligt att söka medborgarskap i Sverige via en ansökan inskickad på dator.

”Migrationsverket som i år väntas få in ungefär 30 000 ansökningar om svenskt medborgarskap tror att drygt hälften av alla ansökningar under året kommer att ske via nätet.

Invandrare kan fylla i en ansökan på Migrationsverkets hemsida, betala avgiften och skicka sin ansökan. Den registreras hos verket och samtidigt görs automatiska kontroller hos vissa av de andra myndigheter som behöver kontaktas innan beslut tas i ärendet.

Migrationsverket väntas i år fatta cirka 24 600 beslut i medborgarskapsärenden”.

Varför slösa bort en massa pengar på flera handläggare som skall arbeta med detta?

Ni tillåter redan i stort alla som tar sig hit medborgarskap, gör det enklare och låt riksdagens 349 ledamöter stå med var sin stämpel i handen (så får dom något att göra) och trycka GODKÄND GODKÄND.

Välkommen till Sverige, nu skall vi förklara hur ni på bästa möjliga sätt utnyttjar alla våra bidragssystem. Gå till Talmannen och hämta boken med titeln 349 sätt att leva på bidrag.

Ansök om medborgarskap på nätet

17 Responses to Svensk medborgare via nätet

  1. Chris skriver:

    Oj, då måste ju Mona och Fredrik se till att alla ”högutbildade analfabeter” genast får datorer med mobilt bredband…

  2. Marcus skriver:

    Som en jämförelse mellan aplandet i norr med min nuvarande bostadsort i Schweiz:

    Jag har bott och arbetat här i Schweiz i snart 8 år och jag har inte ens MÖJLIGHET att ansöka om medborgarskap innan jag bott här i minst 12år.
    Om jag skulle gifta mej med en Schweiziska så bantas kravet till 10 år.

    Innan jag ens kan ANSÖKA om medborgarskap!

    Därefter händer följande:
    1) Jag får inte leva på några former av bidrag utan måste visa att jag är självförsörjande
    2) Jag får inte ha en enda prick i straff-registret
    3) Jag måste kunna Tyska flytande
    4) Jag måste ha förståelse och kunskap om Schweizisk konstitution, gängse regler, lagar och de sociala normerna.

    Har jag TUR så kan jag därefter bli kallad till en officiell och offentlig intervju hos ”kommunalfullmäktige”, där jag blir korsförhörd av en panel av 5-7 lokal-politiker. Intervjun videofilmas.

    Därefter sker en överläggelse inom panelen och omröstning sker genom handuppräckning. Allt inför publik och så vidare.

    Beslutet kan inte överklagas.

    Så fungerar det i ett icke-apland.

    • annullera skriver:

      Så fungerar det i ett icke-apland.

      Och så borde det fungera här i Sverige också!

      • Marcus skriver:

        Ja det finns många anledningar till varför jag emigrerade. Jag är trots det partimedlem och supportar så gott jag kan här nerifrån. Men det känns trist att vantrivas så till den milda grad i sitt modersland, så man inte ser nån annan utväg än att flytta från eländet. Jag är dock glad att jag gjorde det. Tyvärr ska väl tilläggas.

  3. Marcus skriver:

    Kan tillägga det att det är så sällsynt att nya medborgarskap beviljas här så det brukar rendera i tidningsnotiser när någon klarar kraven. Sug på den.

  4. Marcus skriver:

    På tal om detta så såg jag precis denna fruktansvärt tragiska snyft-story:

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sverige-skickar-barn-till-lager_4562225.svd

    ”Jag sover i en kall flyghangar och får inte längre någon ekonomisk hjälp”

    Jag orkar inte ens kommentera det….

  5. annullera skriver:

    Tråkigt att svenskarna skall behöva fly sitt eget land, men blir det ingen förändring så lär fler följa efter.

  6. Robin Shadowes skriver:

    Är det inte enklare att bara klubba igenom i riksdagen att ALLA i hela världen är svenskar oavsett var dom befinner sig rent geografiskt? Sedan är det bara att skicka iväg bidrag runt hela jorden.

    • Marcus skriver:

      Nja…. Jag kan hålla med lite grann. Visst är alla i hela världen Svenskar. Men de miljoner svenskar som behöver stöd ska vi givetivis hjälpa. Oavsett om de är i Nigeria, Somalia eller Jemen. Det är vår SKYLDIGHET som MED-SVENSKAR att hjälpa dem! Så jag förseslår definitvt 87% rak skatt på allt i Sverige så vi kan börja hjälpa till på ALLVAR!

    • annullera skriver:

      Vem skall stå för alla bidrag sedan när de flesta är bidragstagare istället för arbetare.

  7. Marcus skriver:

    Skitenkelt. De få kvarvarande dum-svenskarna i janteland blir givetvis slavar som får ta i så långt det räcker sen får vi se.

  8. Trött försörjare skriver:

    Kanske jag kan ansöka om medborgarskap och få min framtid försörjd tänker jag; Det hade varit fint. Då hade också jag fått tid över till att vara pk-aktiv & få finurligt underliga ekonomiska bidrag förutom uppmärksamhet istället för som nu jobba 40 timmar plus i veckan och betala drygt 60% i skatt.

    Kruxet är att jag redan är svensk medborgare, högutbildad, höginkomsttagare, heterosexuell medelålders man med blå ögon. Men, friskt vågat! heter det, tokarna på Migrationsverket låter sig säkert luras. Tusan också, http://www.migrationsverket.se/info/1958.html är nere för underhåll…

    Jävla sopor. Inte ens en fungerande webbsida klarar de av att göra. Eller var det min IP adress som ställde till det nu i dessa DDR tider?

    Det enda jag vet är att SD får min röst söndagen 19/9.

  9. murv70 skriver:

    Nästa steg är medborgarskap via SMS, om du svarar med ”MEDB JA” efter en påminnelse om att du nu är kvalificerad eftersom du haft PUT i 5 år.

    För att effektivisera det hela ytterligare så kommer man att få medborgarskap automatiskt om du inte aktivt tackar nej.
    Då är systemet fulländat.

    Medborgarskap i Sverige är tyvärr alldeles för lätt att skaffa.

  10. Marcus skriver:

    Janteland.

    Är det konstigt att folk flyr Janteland?

    Inom 50 år så är det forna Sverige en smältdegel av vissa hård-stinga svenska ingeniörer, med en majoritet av bruna analfabeter och vänster-extremister. Enbart för att genomsnitts-svensken är så jävla hjärndöd så han inte inser vad som pågår och agerar därefter. Så det kommer bli God Natt Sverige. God morgon Vålds-Smältdegel!

    Tragiskt, men sant.

  11. Bengt Lundström skriver:

    Affärside´! Genom att inneha svenskt medborgarskap garanteras ju ”rättigheten” att (mot betalning)intyga släktskap med & för vem som helst…

  12. Toksvensken skriver:

    Jo hejsan vad bra med att bli medborgare i Sverige via nätet! Som sagt, ju dummare förslag desto snabbare nappar svensken på det! Att Miljöpartiet har stort stöd i Sverige borde ju vara en varningsklocka för vem som helst, men den dumkorkade svensken begriper inte ett dugg när skatten går upp till 108% av intjänade pengar!!! Internationellt sett är svensken ansedd så betongkorkad att den som ses prata med en svensk får dåligt rykte! Kokobängdum-svensk!!

