Nima Dervish förklarar vad som egentligen hände mellan honom och kvinnan som Realtid påstod var utsatt för hot av Nima


Den 6 februari i år publicerade jag en artikel om Nima Dervish som Realtid hade publicerat efter kontakt med kvinnan som påstod sig vara utsatt för hot av Nima.

Fick ett vänligt mejl från Nima den 22 mars där följande stod att läsa:

Hej

Såg att du hade länkat till Realtids förtalsartikel om mig. Här är en redogörelse för vad som *egentligen*
hände.

Till skillnad från Realtids artikel består inläggen inte bara av påståenden utan bevis i form av mejl o skärmdumpar. Om du länkar till sidan ovan så kan folk bilda sin egen uppfattning.

Kortversionen (för den som inte orkar läsa inläggen) är: Det är sant att jag skrev några otrevliga mejl under ett gräl. Inte okej och inget som jag försvarar. (Samtidigt kan ju den som *aldrig någonsin* sagt dumma saker i ett privat gräl gärna träda fram och kasta första stenen så att säga.)

Det är dock INTE sant att det handlade om ”utpressning”; jag försökte få tillbaks mina egna pengar, ett lån som kvinnan förhalade in absurdum. Det är inte heller sant att kvinnan varit ”hedersförtryckt” eller ”misshandlad”.

Dessutom har kvinnans egna systrar + hennes bästa väninna under 10 år, skrivit till mitt försvar.

Ha en trevlig vecka/Nima

————————–
mvh/Nima Dervish
Skribent/Kolumnist

Har nu äntligen hunnit med att läsa igenom allt som Nima skrivit om Cirkus Realtid. Måste i ärlighetens namn erkänna att jag aldrig skulle publicerat Realtids artikel om jag haft mer på fötterna.

Det verkar som att journalisten (Bernt Hermele) är hatiskt inställd till Nima och därför sprider lögner omkring i samma takt som kossorna skiter.

Tyvärr så är det ingen nyhet att vissa journalister som bl.a Bernt Hermele har för mycket tid och för lite hjärna.

Visst Nima skrev några väl valda meningar i mejlet till kvinnan, men jag hoppas ni läser den bifogade länken från Nima där han på ett utsökt sätt förklarar det mesta för att bringa klarhet för alla sina läsare.

Tråkigt att det blir så här, men det enda rätta är att låta Nima komma till tals och ge sin förklaring till det hela vilket han gör via länken nedan.

Bernt Hermele borde skämmas ordentligt som inte tar reda på saker ordentligt, och dessutom utlämnar viktiga detaljer enbart i syfte att kasta skit på någon annan för att sälja lösnummer.

Cirkus Realtid av Nima Dervish

Tidigare bloggpost om Nima Dervish

2 Responses to Nima Dervish förklarar vad som egentligen hände mellan honom och kvinnan som Realtid påstod var utsatt för hot av Nima

  1. Per-Åke skriver:

    Snygg gest av dig Spiken när du låter Nima tala ut härinne, starkt jobbat. Nu ökade mitt förtroende för dig än mer.

  2. GalaXyBloggen skriver:

    Bra gjort av dig att skriva detta. Jag har alltid tyckt att Nima verkade vara en bra kille och har avvaktat för att se vad som komma skulle. Det var värre än jag trodde.

    Den där Bengt Hermele och Realtid är skyldig Nima en offentlig ursäkt och jag tycker Bengt Hermele ska ringa upp honom och be att få träffa honom på en fika och be om ursäkt personligen, eller åtminstone göra det i telefon. När man ser vad som egentligen skett så är det det minsta han kan göra.

    /Mats

