SVT:s förtalskampanj mot avlidna Sverigedemokrater som räknas som avhoppare


SVT hävdar att en av fem ledamöter i Sverigedemokraternas kommunfullmäktigegrupp i Malmö har hoppat av. Detta är dock en ren lögn. Vi har inte haft några avhopp under den här mandatperioden. Varför hävdar då SVT att det är så?

Saxat från Sverigedemokraternas presschef Mattias Karlssons inlägg om hur SVT smutskastar avlidna sverigedemokrater som avhoppare.

Jo de stämplar min avlidna partikamrat, Birgitta Johansson, som en avhoppare.

Anledningen till att detta upprör mig så djupt är inte i första hand att det bidrar till att snedvrida statistiken. Det värsta är att jag vet hur hårt Birgitta hade tagit detta om hon hade varit i livet.

Birgritta var nämligen den mest lojala och pliktmedvetna människa jag någonsin träffat och få saker oroade henne mer än att framstå som en svikare.

Birgitta led av en långvarig och obotlig sjukdom som gradvis förvärrades. Bara en kort tid efter valet 2006 blev hon drastiskt sämre, trots detta fortsatte hon in i det längsta att bevista partiaktiviteter och kommunfullmäktigemötena.

Det sista KF-mötet hon deltog på var hon dock tvungen att avbryta i förtid eftersom hon vara nära att kollapsa. Jag och en annan partikamrat fick i princip bära ut henne från fullmäktigesalen och ned till hennes make, som oroligt väntade i bilen utanför. Hon vägde vid det tillfället en bra bit under 50 kilo och hade inte lång tid kvar att leva.

Något av det sista Birgitta sade till mig var att hon hoppades att få leva tillräckligt länge för att få se de första sverigedemokraterna inta sina platser i Sveriges riksdag. Tyvärr blev det inte så.

P.S Jag ser nu på SD-Landskronas blogg att vi i Malmö inte är ensamma om att drabbas av det här. SVT har även registrerat 3 avlidna partikamrater i Landskrona som avhoppare. Fantastiskt research SVT, verkligen…

Jag har nu även nåtts av uppgifter om att vår avlidne partikamrat och f.d kommunfullmäktigeledamot i Vadstena registrerats som avhoppare.

Jag konstaterar att också vår avlidne partikamrat och f.d fullmäktigerepresentant i Kil har stämplats som avhoppare.

Mattias Karlsson (SD)

Vad mer finns egentligen att tillägga? SVT har bestämt sig för att sprida lögner och förtal om avlidna Sverigedemokrater (och peka ut dessa som avhoppare) fast dom själva vet med sig att det är osanna uppgifter dom förmedlar via media.

Jag trodde personligen inte att någon/några medier kunde falla lägre än dom redan gjort i sin jakt på att smutskasta och förtala SD:are.

Men oj så naiv jag var, SVT:s artikel är så fylld med lögner och förtal så man tror knappt det kan vara sant.

Visst jag visste att klappjakten på sverigedemokrater skulle eskalera inför valet i höst, men aldrig trodde jag att SVT skulle använda sig av SD:are som inte längre finns i livet.

Mattias Karlsson (SD) Att SVT har mage att stämpla min vän Birgitta som en ”avhoppare” gör mig illamående

2 Responses to SVT:s förtalskampanj mot avlidna Sverigedemokrater som räknas som avhoppare

  1. Allemand skriver:

    Har mejlat Robert, får se om jag får något svar.

  2. Obama skriver:

    Att sådant här kan tillåtas i ett land som kallar sig för demokratiskt är en tragedi.

    Skymfa avlidna personer enbart för att dom från Sd. Hoppas någon Sverigedemokrat anmäler Svt.

