Konvertit varnar KD för imamen Abd al Haqq Kielan


Imam Abd al Haqq Kielan har en dold agenda. Det säger konvertiten och kristdemokraten Gjohn-Marko Berisha.

Saxat ur (Dagen)

Konvertiten får frågan:

”Men vad är det i dagens KD som är så skarpt att muslimer inte skulle ställa upp på det?

Jag är uppväxt muslim och min morfar var imam. Som jag ser det så finns det inget som är så skarpt. Men jag är rädd att sådana som Kielan skulle börja peta i formuleringar för att muslimer lättare skulle kunna ansluta sig.

Menar du att Abd al Haqq Kielan ljuger?

Han säger inte allt. Han säger det som passar i en västerländsk jargong. I samtal med mig har han jämfört att konvertera med desertering i krig, så skulle han aldrig säga i tv.

Tror du att han har någon slags dold agenda?

Ja, tyvärr så tror jag det.

En annan sak som Gjohn-Marko Berisha hävdar är att Abd al Haqq Kielan aldrig skulle tycka är att kristna ska få missionera bland muslimer.

Men är det så konstigt då, han menar ju att islam är en bredare religion och att kristendomen egentligen ryms inom den?

Jag tror att kristendomen är sann. Men jag säger inte att muslimer inte får missionera bland kristna. Vi står för religionsfrihet, yttrandefrihet, mänskliga rättigheter. Då kan man inte förbjuda det.

För övrigt så har jag har läst Koranen fram och tillbaka många gånger. Och jag ser inte att kristendomen ryms inom islam. Det finns inga likheter. Islam är den största Kristusförnekande ideologin som någonsin funnits.

Trots varningarna så ställer sig KD:s Göran Hägglund inte avvisande till att framöver välkommna muslimen Abd al Haqq Kielan. Att han smilar upp sig i media, men säger en annan sak internt om kristna verkar inte störa KD:s ledning alls.

Det viktigaste är att fiska röster även om det är falska lögnaktiga muslimer vars mål är att på sikt förgöra allt kristet.

Det är inte aktuellt att placera Abd al Haqq Kielan på någon KD-lista. I alla fall inte just nu svarar dom.

Konvertit varnar KD för imamen Abd al Haqq Kielan

3 Responses to Konvertit varnar KD för imamen Abd al Haqq Kielan

  1. Blodsven skriver:

    För det första så kan väl knappast denne Leif Karlsson vara helt frisk i hjärnan, som konverterar till denna galenskap. För det andra så är Göran Lägghund knappast heller frisk som har svikit sina kristna värderingar, och slickat alla möjliga arsel för att kämpa sig kvar i ankdammen. Hur en sån liten skit kan se sig själv i spegeln efter alla kappvändningar, är för mig en gåta. Antar att bara en psykopat kan klara sånt…

  2. annullera skriver:

    Detta visar tydligt vilka svagbegåvade och idiotiska riksdagpolitiker Sverige håller sig med. Det är rent ut sagt skrämmande hur vissa ens i sin vildaste fantasi bara kan tänka tanken att kunna välkomna en idiot som Abd al Haqq Kielan! Vad tänker Göran Hägglund på egentligen? Har han fullständigt tappat förståndet?

  3. preact (Tore) skriver:

    ”Blodsven”, hans agerande är att ha makt, precis som övriga islamer!
    Keilan är och förblir en farlig person, som man aldrig skall närma sig hos. Det finns tydliga tecken,
    då det som han säger, det förmedlar han aldrig i bakgrunden. En falsk ”konvertit” är vad han är, precis
    som det ”övriga sällskapet islam”!…

