Nima Dervish: JAG SKITER I VEMS KUK DU MÅSTE SUGA! SKAFFA PENGARNA OCH SÄTT IN – GENAST


Författaren Nima Dervish har mejlhotat en kvinna som varit utsatt för hedersvåld.

”Dervish har själv skrivit en bok om hedersvåld, som kom ut i höstas på Norstedts.

Det här ser inte bra ut för mig, men hon fattade att jag inte menade allvar”, säger Nima Dervish till Realtid.se.

Frilansjournalisten Nima Dervish kom i höstas ut med boken ”Varför mördar man sin dotter?”, tillsammans med Imre Güngör, om hedersvåld.
Samtidigt som Dervish skrev boken hade han ett förhållande med en kvinna, som själv uppgivit att hon varit utsatt för hedersvåld.

Kvinnan ska ha blivit hotad med en hammare, varit frihetsberövad i ett hus i två veckor och hotats med en kula i huvudet om hon lämnade hemmet. Hennes exman ska ha brukat våld mot kvinnan i hemmet, med knuffar, sparkar och slag.

När Nima Dervish jobbade med boken diskuterade han och kvinnan ämnet regelbundet.

När förhållandet tog slut i höstas var kvinnan skyldig Dervish 2.000 kronor.

Och det är nu som Nima Dervish börjar skriva hotfulla mejl till kvinnan.

Den 13:e december 2009 mejlar han:

”Betala NU genast, annars får du se min fula sida.”

Kvinnan känner sig hotad av Dervish och svarar:

Är det ett hot eller? Om det är det undrar jag hur du tänker då? Dålig idé att hota mig, förstår du inte det…?”

Några dagar senare skickar Dervish ett mejl till kvinnan där han hotar henne med att sälja deras privata sexbilder.

”Eftersom du inte håller ditt ord känner jag mig tvingad att sälja våra privata bilder för att in mina pengar. (Ja, jag har kvar dem.) Vill du förhindra detta? SÄTT IN 2000 på mitt konto! SNARAST!”

Kvinnan lovar upprepade gånger att betala tillbaka sin skuld på 2.000 kronor, men när det inte dyker upp några pengar blir Nima Dervish allt mer irriterad.

Den 4:e januari 2010 skriver Nima Dervish: ”JAG SKITER I VEMS KUK DU MÅSTE SUGA! SKAFFA PENGARNA OCH SÄTT IN – GENAST!”

Efter det så har kvinnan återbetalat pengarna och hotmejlen har upphört.

När Realtid.se ringer upp Nima Dervish erkänner han direkt att det är han som skrivit hotmejlen.

Jag har haft det dåligt ekonomiskt och behövde få tillbaka lånet. Hade hon sagt att hon inte kunde betala tillbaka förrän i vår så hade det varit ok, men hon lovade och lovade och till slut ville jag ha mina pengar, säger Nima Dervish till Realtid.se.

Men de här hotmejlen går väl ändå över gränsen för vad som är acceptabelt?

Jag förstår att det här ser skitdåligt ut för mig, om jag hade menat vad jag skrev. Men jag ville bara ha mina pengar.

Jag ångrar det här djupt, men kvinnan som fick mejlen fattade att jag bara var förbannad och aldrig skulle göra någonting.

Om det hade varit en mafiososnubbe hade hon haft anledning att känna sig hotad, men inte av mig. Jag har dessutom slängt de privata bilderna nu.

Iranskfödde Nima Dervish visar att ränderna aldrig går ur. Han påstår sig värna om utsatta kvinnor, men framför själv hotfulla mejl till kvinnan som han levt ihop med på grund av 2000 kronor.

Sedan har en mage att påstå att det var ett skämt. Nima har själv blivit hotad av Mohamed Omar (islamisten som hyllar hitler).

Obegripligt att Nima sedan gör samma sak mot kvinnan han levt med. Kvinnokämpen Nima Dervish vänder på foten och blir istället en kvinnoförtryckare.

Nima vad blir nästa steg? skall du ansluta dig till Omar och fortsätta sprida hot och hat?

Författaren Nima Dervish har mejlhotat en kvinna som varit utsatt för hedersvåld.

21 Responses to Nima Dervish: JAG SKITER I VEMS KUK DU MÅSTE SUGA! SKAFFA PENGARNA OCH SÄTT IN – GENAST

  1. Demokratbloggen skriver:

    Det går inte att civilisera medeltidsmänniskor. Jag kände själv en Iranier som efter ett år ungefär gick tillbaka till gamla medeltida vanor istället, kunde inte förstå svenskarna och började hata dem.

    Vetenskapen säger att de första fyra åren i en människas liv formar personligheten, så därför är, och förblir, dessa invandrare medeltidsmänniskor.

  2. TARZAN skriver:

    Att svenska manliga journalister är nedsupna svin och kvinnomisshandlare är inga nyheter
    Nima Dervish är en iransk journalist och ett svin samma sak
    – Det snällaste man kan säga om kvinnliga journalister >> hönshjärnor

  3. per skriver:

    Nima är en hycklare som hatar kvinnor. Han vill bara utnyttja dom för att få sex och pengar. Vilket kvinnoförakt.

  4. Robin_Shadowes skriver:

    Har sagt det innan och säger det igen, här har vi ännu ett strålande bevis på att min tes om att muslimer aldrig förändras. Spelar ingen roll hur sekulerade dom är idag. Imorgon kan han ha börjat läsa i koranen och borjar gå klädd i klänning och rolig hatt. Dom är tickande bomber varenda mussla.

  5. naivtive skriver:

    Det finns en gammal skuld till mig som är fan så mycket större. Man övervägde en hel del otrevligheter men som sagt skulden är kvar. Och jag kan fortfarande sova gott om natten. Jag har inte heller svultit eller behövt sälja huset så det är bara pengar även om de kunde användas till roligare saker. Om man själv sitter i klistret ekonomiskt och andra inte sköter sina återbetalningar kan detta nog ställa till det för både den ena och den andra, iranier eller svenne som i mitt fall.

  6. soli01 skriver:

    D har överreagerat vilket vi alla kan göra. Han har dock många bra egenskaper han gillar inte den nuvarande regimen i sitt forna hemland Iran.
    Alla kan vi handla överilat, så är det bara.

    • Per-Åke skriver:

      Så länge någon kritiserar regimen i Iran då är det okey att indirekt hota andra? Fan vilket ruttet argument du kör med.

  7. robban skriver:

    tja det är ju rätt korkat att skicka sånt med mail då det blir sparat i motagarburken. sen att skita ner sig för 2000 spänn är ju inte så lyckat om man har ambitioner att ta sig fram som offentlig person och opinionsbildare. men men, han tycker ju piratpartiet är ok så fuck him.

  8. A-mannen skriver:

    Det räcker man skrapar lite på fernissan och vad finner man-ruttet virke som vanligt med dessa människor.
    Dessutom ett språkbruk värdigt en adhdpyroman från rosengård.

  9. soli01 skriver:

    Per-Åke – jag försvarar inte det som framkommit, men tycker att det måste finnas en balans på vissa kommentarer i detta fall.

  10. vinterbadaren skriver:

    Som sagt: ”En blatte är alltid en blatte”.

  11. Eva A skriver:

    Jag är själv kvinna och jag är inte dummare än att förstår att Nima blev förbannad på sitt ex som använder sitt tidigare trauma för att sätta dit honom. Att han uttryckte sig djävligt dumt är en sak, men jag är övertygad om att tjejen inte på minsta sätt känner sig hotad av det. Hon använder sitt förflutna, sant eller inte, till att utnyttja andra människor.

  12. JOG skriver:

    Det synns klart på bilden av Nima att han är en
    kuksugare som vet precis vad han talar om.Hade det då inte varit enklare för honom om han istället förbättrat sin ekonomi genom att göra det själv?

  13. Daniel skriver:

    hmm….när till och med muslimer skriver och försvarar kvinnan ifråga, har Nima verkligen gjort bort sig: http://muslimskaperspektiv.blogspot.com/2010/02/nima-forsvarar-sitt-kvinnoforakt.html

  14. naivtive skriver:

    Vi är många som gnäller på det mjäkiga rättväsendet i detta landet. När Nima lackar ut för att hans tjej inte vill göra rätt för sig och använder ett rätt vanligt tonläge i ett ”upphetsat tillstånd” (nu vad det inte kuk-sugningen jag avsåg) då vänder vi det mor honom? Nima har tidigare visat bra omdöme i konflikten mot islam och halal-TV med annan skit. Detta är en storm i ett vattenglas. Skall vi ställa oss på den ”ohederliga” kvinnans sida för att Nima till slut blir otålig? En enkel fråga, summan har olika betydelse för oss beroende på ekonomiska förutsättningar. Hur många här skulle hålla oss till normal samtalston när någon håller på att blåsa oss på något. Vi vet inte heller vad som försegått separationen.

    • TARZAN skriver:

      Vad vet vi om denna kvinna??? Är hon ett offer ?? Är hon något annat ?? Jag vet bara en sak att kvinnor kan ställa till problem som inte är av den här världen.

  15. Pia skriver:

    Vissa skribenter överraskar mig negativt! Nu försvarar delar av er Nima med näbbar och klor, TARZAN som annars brukar ha sunda åsikter ställer sig nu på mussens sida och klankar ner på kvinnan han inte vet ett skvatt om, alla frågetecknen hjälper dig inte vännen.

    Nima har visat bra omdöme i konflikten mot islam skriver några, gör det han immun mot kritik för det? Problemet är att Nima visar sin musse sida vid varje tillfälle då det inte går som han vill.

    Kuk, knulla din mamma, hora, knulla din familj ja allt och alla ska knullas och kuken skall sugas när muslimer visar sitt sanna jag.

    Visst kan vi kvinnor ställa till med problem, men ska det försvara en äcklig muslims nedsättande påhopp bara för att han kritiserar islam då och då.

    Ni låter som ett gäng röda svin som kanske borde överväga att rösta rött i nästa val!!!!!!!!!!!

    • TARZAN skriver:

      PIA ditt inlägg är fullt berättigat – jag menar att vi egentligen vet för lite för att uttala oss så kategoriskt. Den här NIMA är kanske ett ärkesvin –
      men flickan som det är så synd om kanske det inte är så synd om.
      Det allra bästa som kunnat hända var att båda två aldrig hade kommit till Sverige.
      Men jag vidhåller att svenska kvinnor och muslimska eller amerikanska eller tyska kvinnor kan ställa till med så otroligt med besvär och i en del fall sänka en man totalt.

  16. preact (Tore) skriver:

    Visst har du rätt, Pia! Finns det någon ur den muslimska troende samlingen, som inte har ett fanatiskt sexuellt mål, där målområdet är kvinnan, oavsett hon ingår i familjen eller i den fria västliga delen!?
    Därför skall vi anklaga de, som obamhärtigt försöker införliva dessa i vår generösa kultur. Bevisen för deras handlande, är bevisen mot etablicemanget!
    Att ha en fri relion, betyder icke att en våldsam relion må äga tillträde…

