Råndömd invandrare begär miljonersättning


Den 36-årige turkiske medborgaren bosatt i Växjö dömdes för rån, utpressning och kidnappning i hemlandet men avvek till Sverige.

”Här valde Högsta domstolen att beskriva hans brott som politiska och vägrade utlämna mannen som satt frihetsberövad. Nu vill han ha ersättning för tiden.

I september ifjol sattes mannen på fri fot av Högsta domstolen efter nästan åtta månader som frihetsberövad i väntan på beslutet om utlämning till Turkiet. Här hade han fått uppehållstillstånd 2006 av skyddsskäl sedan han flytt sin livstidsdom från början av 1990-talet.

Som 17-åring begick han ett antal brott som mordbrand, rån, utpressning och kidnappning i en marxistisk-leninistisk kamporganisation.

Högsta domstolen bedömde att brotten i Turkiet behandlats som politiska brott och att de därmed skulle hindra en utlämning från Sverige.

Därför vill mannen nu ha ersättning av svenska staten för tiden som frihetsberövad då han tycker sig ha ”återupplevt” tortyren och den omänskliga behandling han säger sig ha varit utsatt för i Turkiet.

För lidandet vill han själv ha en ersättning på en miljon kronor samt ombudskostnader på 250000 kronor”.

Sverige är ett fantastiskt land för kriminella invandrare.

Avfallsprodukten från Turkiet som är dömd i sitt hemland för mordbrand, rån, kidnappning och annat smått och gott beviljas asyl på grund av dessa hemska brott.

Högsta domstolen bedömer det som att brotten har politiska motiv!!! och därför får han stanna kvar på grund av skyddsskäl.

Vad blir nästa omständighet som beviljar slödder asyl? gruppvåldtäkter, massmord, flygplanskapningar?

En gång i tiden var jag stolt över att vara svensk, nu skäms jag som hund för mitt etniska ursprung, mest på grund av alla slappa fega skithögar som styr och ställer i landet.

Jag blir mer och mer osäker på om det finns någon framtid i Sverige för svenskar??

Råndömd begär miljonersättning

10 Responses to Råndömd invandrare begär miljonersättning

  1. Sveas Rika skriver:

    Jag ska fan i mig bli brottsling och samtidigt säga av mig mitt Svenska medborgarskap.
    Då har jag ialla fall Pensionen tryggad.

  2. InfidelJerk skriver:

    Tips till rättsväsendet.
    Det där löser vi hur lätt som helst. Vi lämnar ut honom till Turkiet mot att Turkiet lämnar ut Denho Acar till oss – så gör vi två flugor på smällen!Och både Sverige och Turkiet blir lite bättre att leva i.

  3. Jo skriver:

    Men hur skulle det var om han efter att ha bott en tid i Sverige gör samma brott? Är det då oxå en politisk handling? Hur ska han då bestraffas? Inte fan vet jag men det låter som en fråga för Kungen..*Ler* Idioter…

  4. lasse skriver:

    Jag säger bara detta…. Förstå, om våra tidnigar o. övriga media belyste vissa avarter av händelser, som dagligen utspelas i Konungariket Sverige.

    Det är en evinnelig tur att massmedisa är beskuren på en fri debatt med god publicistisk sed i sann PK – anda… Om inte, så skulle de ansvariga politikerna få stå med skammen.
    Politikerna som är den bidragande orsaken till att Sverige har blivit löjet o. tokeriernas paradis på jorden…

    Likartade tokerier i de övriga västeuropeiska länderna? Jag tvivlar..

  5. Per-Åke skriver:

    Logiskt sett så borde man självklart bli förvånad! men som det är i dagens kunga rike Sverige så är det snart ingen som förvånas när invandrare försöker suga ut den sista blodsdroppen ur svenskarna.

    Det fungerar inte att vända andra kinden till.

  6. Henrik skriver:

    kanonblogg detta. spikharrys frustration ar pa pricken lik min egen.

  7. BERGET skriver:

    Harry, du behöver inte skämmas för vad folk och landsförrädare sysslar med.
    Jag kommer att fortsätta att va en stark och stolt Germansk Skaunelänsk Svensk.
    Vill bara passa på att säja att det kommer att bli 10 gånger värre än så här, det är bara att vänja sig.
    Ska vi överleva och vinna så är det till att börja tänka på ett annat sätt.

  8. Tarzan skriver:

    Turkiet är ett våldsfixerat land som jag inte sätter min fot i. Kalle Bildt och Fredde Kalhuvud däremot vill in in skiten i EU. Urrrrrkkk – Turk på burk som vi sa som barn.

  9. annullera skriver:

    Jag såg en sekvens på TV här om kvällen där kronofogden jagade en svensk arbetande stackars sate som hade ett litet företag som börjat gå dåligt i samband med Sveriges Lågkonjunktur. Det handlade om att denna arbetande svensk var skyldig något på 9000 kr någonting och skulle nu tvingas behöva gå ifrån sitt lilla enkla hus och bli både arbetslös och bostadslös! När man sedan läser om denna grovt kriminella turkiska brottsling som kräver miljon belopp av svenska staten kan man verkligen undra hur det är ställt i detta sjuka land. Vart finns hjälp att få till svenska arbetande skattebetalare när de råkar hamna i en tillfällig kris? Djävla skitland rent ut sagt!

    • Robin_Shadowes skriver:

      Det är sådant som gör mig och nog många andra svenskar heligt förbannade! Det är banne mig dags att sluta knyta näven i fickan sätta ned foten en gång för alla. Rösta ut dessa skitstövlar i september!!

