Sverige:Hon lämnade Islam och domen blir dödstraff


Konvertiten Adiba var på väg till kyrkan i Stockholm, då en maskerad man överföll henne och högg henne med en kniv. Hon är säker på att syftet var att döda henne för att hon lämnat islam.

”Överfallet skedde utanför Adibas hemförsamling en höstkväll, hon var på väg in i kyrkan för att vara med på en samtalskurs om kristen tro då gärningsmannen överföll henne.

Han tog mig i håret, slog mig i ansiktet, i magen och på ryggen och till sist högg han mig med en kniv, säger Adiba.

Rakt in i magen gapar öppningen efter ett knivhugg, och på högerarm finns två djupa skärsår.

Två unga tjejer, som var på väg in i kyrkan, hittade henne och kontaktade ambulansen.

– De räddade mitt liv.

Vad hon vet var att mannen talade samma arabiska dialekt som man talar i hennes hemland, och under överfallet sa han ”trodde du inte att vi skulle hitta dig.

Adiba kommer från ett land i Mellanöstern och från en muslimsk släkt. Hon berättar att hennes väg till kristen tro började i hemlandet med att hon fick uppenbarelser via drömmar.

När ryktet om att Adiba konverterat nådde till hennes familj väckte det starka reaktioner. Adiba berättar att hennes släktingar brände ner lägenheten hon och hennes man hade tillsammans, och deras två barn som fanns kvar i hemlandet fick svåra brännskador.

Det började med att jag fick hotbrev skickade till mig i Sverige. Jag vet inte hur de hittade min adress, men jag fick flera brev till hemadressen, berättar Adiba.

Efter ett tag började hoten också komma via telefon.

Jag har anmält hoten till polisen flera gånger, jag bytte mobilnummer varje månad, ändå kom hotsamtalen.

Adiba berättar att breven och samtalen kommer från hennes egen familj, som inte accepterar att hon blivit kristen”.

Var du medveten om vilka konsekvenser det kunde få att konvertera från islam?

Ja, jag vet vad som gäller svarar Adiba.

Gång på gång så utmärker sig ”Fredens religion” islam på det mest kärleksfulla sättet.

Lämnar du Islam skall du även tvingas lämna jordelivet. När man läser sådant här och samtidigt vet hur hycklarna i riksdagen och medier hyllar islam som en fin religion, då undrar man hur dum behöver man vara för att bli politiker eller journalist?

Cirka 200 000 svenskar har insett faran med Islam. Frågan är när skall övriga svenskar också förstå faran med Islam?

Adiba skulle mördas för att hon lämnade Islam och blev kristen

9 Responses to Sverige:Hon lämnade Islam och domen blir dödstraff

  1. Pia skriver:

    Hundarna i vår Svenska Riksdag har medvetet skänkt bort vårt land och våra tillgångar till jordens värsta avskum.

    Återstår end sak, slåss eller springa!!

  2. Nizze skriver:

    Detta kan absolut inte vara ett hatbrott, absolut inte, inte inte.

    Hatbrott kan bara riktas från svenskar, frikänn förövaren direkt, han talar ju arabiska och KAN alltså inte vara skyldig.

  3. BERGET skriver:

    Sådarna är våra musslimska motmäniskor.

  4. Robin_Shadowes skriver:

    Moderaterna arbetar ihärdigt för att islam skall bli den enda tillåtna religionen i Sverige.

    http://otackarvarldenslon.blogspot.com/2009/12/moderaterna-vill-nu-avskaffa-bade.html

  5. BERGET skriver:

    Ska bli intressant och se hur länge vi har rösträtt
    i detta land.

  6. Carl skriver:

    Wohooo… är inte Sverige fantastiskt?

  7. vinterbadaren skriver:

    Ren fejk från denna asylskojares sida. Läs om damens tidigare manövrar:

    http://www.friatider.se/inget-put-trots-konvertering-fran-islam

  8. Anton skriver:

    Snälla, gör inte det här till en Kristna vs. Muslimer grej… det tror jag kan komma tillbaka mot oss själva som en spark i skrevet… KOM istället till marchen på torsdag 17/12 och stötte de utsatta. Plats: svens-finska skolan, fridhemsplan, sthlm, 17:00.

  9. BERGET skriver:

    Nej det är helt rätt, både Musslimer och Kristna kan dra åt helvete.

