Jimmie Åkesson ”riksdagsledamot” 2010


Sverigedemokraterna satsar betydligt större summor på sin valkampanj nästa år än vad Kristdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet gör. Flera miljoner kronor går till reklam i TV 4.


”I dag inleds Sverigedemokraternas landsdagar, partiets högsta beslutande organ, i ett av partiets starkaste fästen i Skåne. Egentligen skulle det hållas i Göteborg, men partiet hittade inte någon som ville hyra ut sina lokaler. I stället blev det Ljungbyhed i Klippans kommun, där SD fick 7,5 procent av rösterna i förra riksdagsvalet.

Partiet kommer att hålla ett valkonvent i mars nästa år, då vallistor och valmanifest ska klubbas, men helgens landsdagar blir en viktig valupptakt. SD uppger att de i årets EU-parlamentsval och kyrkoval och nästa års riksdagsval totalt har en budget på 20 miljoner kronor inom riksorganisationen.

Av de 20 miljonerna satsas 19 inför nästa höst. Det säger något om hur vi prioriterar, säger partiledaren Jimmie Åkesson.

SvD:s genomgång visar att Sverigedemokraterna har mer pengar till sitt förfogande i valrörelsen än tre av riksdagspartierna. MP räknar med sju miljoner, V med nio. KD har inte bestämt än, men använde 11–12 miljoner förra valrörelsen.

I riksdagsvalet 2006 låg SD:s valbudget på nio miljoner kronor. Partiet fick då mandat i 144 kommuner, vilket bidragit till att budgeten för 2010 fördubblats:

3–5 miljoner är donationer. En ensam donator uppges ha gett ett miljonbidrag”.

Behovet att ett ”Svenskvänligt parti” som även öppet vågar debattera dom problem som mass-invandringen fört med sig är måste.

När övriga riksdagspartier dagligen propagerar för invandrare och deras rättigheter, men glömmer dom som byggt upp landet då har det gått för långt.

Svenska fattigpensionärer (mest kvinnor) har idag en pension som troligen varje invandrare skulle förkasta och påstå vara en del av svenska myndigheters främlingsfientlighet.

Mängder av svenskar har inte råd med tandläkarbesök, för andra för det gratis. Likadant är det med läkarbesök etc etc..

Svenska arbetare och svenska pensionärer är förtryckta och tvingas via sin skattsedel betala för sossarna gränslösa invandringspolitik. Tragiskt nog så har Alliansen fortsatt med sossarnas svenskfientliga politik.

2010 kommer dessa partier att straffas hårt av svenska folket. Nu är det dags för nytt blod i parlamentet.

När Jimmie Åkesson äntrar riksdagens talarstol, fäller många säkert en tår av lycka och känner att hoppet var visst inte ute.

Nu visar det sig att även att 4 av 10 väljare anser att det är rätt av riksdagspartierna att samarbeta med Sverigedemokraterna.

Som grädde på moset så skriver Göteborgs starke man och tidigare ordföranden kommunstyrelsen Göran Johansson följande i Politikerbloggen:

”Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen efter nästa val, De kommer in den här gången, det har jag sagt länge”

Sjuklövern och deras svenskfientliga politiker har nästan dagligen sedan valet 2006 spridet lögner och smutskastat SD på ett sätt som visar hur odemokratiska dessa hycklare är.

SD:s valbudget större än KD, V och MP

4 av 10 vill ha samarbete med SD

SD går ut hårt inför valet

SD-ledaren Jimmie Åkesson Folk vill ha ordning

Göran Johansson (S) Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen efter nästa val

3 Responses to Jimmie Åkesson ”riksdagsledamot” 2010

  1. Mikael Danielsson skriver:

    Grattis. Er plats i (Riksdagen) är klar till 99.9 procent. Hoppas ni gör ett bra jobb nu när chansen kommer.

  2. Maja skriver:

    Hejsan.

    Du skriver om lögner samt smutskastning av Sd från politikerhåll. Jag fick en provanställning i svt 4 månader innan valet 2006, nix jag skulle inte medverka i tv mitt jobb bestod i att städa (ekonomibiträdet)nu är städjobb inom svt inte upplagt så att man städar efter det att alla gått hem, man städar hela tiden.

    Under anställningsintervjun fick jag en rak fråga……. åt vilket håll lutar du politiskt? frågorna om politik fortsatte hagla trots att det handlade om städjobb. Frågorna var ledande och i slutändan kom frågan jag väntade på, vad anser du om Sd? svarade kort och gott vad har det med städjobbet att göra?

    Fick inget egentligt svar på min fråga, utan blev istället erbjuden en provanställning. Till er kan säga att mitt parti var Socialdemokraterna som jag sedmera lämnade på valdagen 2006.

    Under min korta tid som provanställd städerska fick jag höra mer än jag ville, flertalet chefer och underhuggare smutskastade Sd och spred lögner (som jag först senare förstod var lögner)i ett slutet rum (trodde dom) diskuterades det öppet på vilket sätt dom anställda med ansiktet utåt skulle hantera Sd.

    Förslagen var kan vi vara fräcka nog!!! och säga rasister rakt ut i etern? nja sa den andre vi borde hålla oss till främlingsfientliga annars är risken för en stämning överhängande.

    Internt inom svt gick Sd under namnet rasisterna även nedsättande uttryck som nazister tillhörde vanligheterna. Jimmie Åkesson kallades för hitler och andra Sd:re för minihitler. Cheferna menade även att alla fack borde utesluta Sd för inte skall hitler typer få vara fackanslutna.

    Det värsta var nog när Svt hade ett möte om Sd inför ett direktsänt debatt program, 3 Sd:are var inbjudna men dåvarande chefen påpekade bestämt, att dom endast skulle vara med som statister, låt dom inte komma till tals strunta i att dom vinkar och vill komma in med inlägg i debatten negliera dom istället.

    Råkade dom ändå få lite taltid i TV avsluta alltid med att tillskriva dom som främlingsfientliga så vårt buskap kommer ut gång på gång. Själv påpekade dom att deras röster hamnar på S och vänsterpartiet.

    Den smutskastning av Sd som kom fram gjorde mig faktiskt rädd. Flera gånger hörde jag dom säga att alla svenska tidningar stod på deras sida och dom skulle gemensamt stoppa Sd inför valet 2006.

    Det fanns en tyst överenskommelse att alla på svt och övriga medier alltid skulle tillala Sd med orden främlingsfientliga. En anställd (Börje) sa ifrån att vi kan inte spela gud låt svenska folket själva bestämma, varför hjärntvättar ni dom? Börje tvingades sluta 2 månader senare.

    När valet 2006 var avslutat och Sd hamnade utanför riksdagen då jublade applåderade och sjung alla anställda rasisterna kom inte in hehehehe rasisterna kom inte in hehehe!!!!

    Jag har hört så mycket mer som skulle chocka er alla om det kom fram. Ansiktet utåt för Svt vid den tidpunkten var värst av alla.

    Har under min livstid aldrig hört någon hög chef uppföra säg så fruktansvärt svinigt någonsin. Alla nedsättande kommentarer av Sd gjorde mig som är demokrat helt knäckt.

    Tog upp detta med chefen när min prövotid gick mot sitt slut. Svaret blev håll dig till städningen annars får du sluta.

    Senare samma dag sa jag upp mig, fick frågan om jag inte trivdes med jobbet, jodå jobbet är ok, men er inställning till Sd som parti och alla lögner och förtal orkar jag inte med längre sa jag och lämnade sedan Svt för alltid.

    2006 började jag min provanställning och var då socialdemokrat, slutade 6 månader senare och var då helt plötsligt medlem i Sd.

    Deras lögner förtal och smutskastning omvände mig helt och hållet. Nu tre år senare är jag lycklig att Svt provanställde mig, det öppnade mina ögon och öron och visade hur falska och rent ut sagt äckliga Svt:s alla socialdemokrater och vänsterpartister är.

    M.v.h. Maja nu mer Sverigedemokrat.

  3. annullera skriver:

    Vilken härlig underbar läsning! Det kanske trots allt finns hopp? Kan det vara möjligt att det tröga svenska folket börjat vakna upp? Har de äntligen förstått att det måste in nya friska vindar för att vända den negativa samhällsutveckling som nu tagit över samhället. Personligen skulle jag önskat att det funnits fler nya friska vindar än SD, men SD är en bra början. Övriga Riksdagspartier har gått ner sig i ett slemmigt kärr som börjat stiga dem över huvudet, de har sedan inte den kraft och styrka som behövs för att ta sig ur detta. Det behövs nya friska vindar som kan rensa upp och föra en politik som gynnar landet och folket, nya friska vindar som har en styrka och kraft som saknas hos de övriga och som kan föra en politik som för landet framåt.

    För övrigt är det fruktansvärt ODEMOKRATISKT av de övriga partierna och Media att hålla tillbaka- och göra allt som står i deras makt för att förhindra SD kunna nå ut med sin politik till folket. DEMOKRATISKA frågor som angår oss alla skall inte förhindras nå ut i samhället pga av RÄDSLA från de övriga partierna. Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur illa ställt det är med DEMOKRATIN i detta land. Skall DEMOKRATI bara gälla PK-ister? Skulle övriga medborgare inte ha något att säga till om, då Kan vi snacka om att Sverige är riktigt illa ute!
    Vad anser FOLKET?

    Det övriga partierna lyfter sedan gärna fram SD:s invandringspolitik!
    Varför lyfter de de aldrig fram deras övriga politik?
    Beror det på RÄDSLA och MAKTBEGÄR från de övriga?

